Publicerat: 5 oktober 2023
Sista ansökningsdatum: 2023-10-31
Är du en serviceinriktad person som gillar problemlösning och teknik så se hit! Jobbet innebär framför allt att hjälpa våra kunder med alla möjliga IT-problem och på sikt också att utveckla våra kunder med hjälp av smarta IT-lösningar.
Gibon Uppsala växer och behöver fler IT-talanger
Gibon Uppsala fortsätter att växa och behöver bli ännu fler som kan hjälpa våra kunder med deras IT-frågor.
Gibon är den ledande IT-partnern till små- och medelstora uppländska företag. Vi hjälper våra kunder med att få hela deras IT-miljö att fungera. Det innebär att vi hjälper dom med inköp, installation, drift, service och support av datorer, lokala och virtuella servrar, nätverk, skrivare, LED-skärmar, konferensrum, Microsoft 365 och andra molntjänster. Vi hjälper även våra kunder genom att komma med förslag på smarta lösningar som kan effektivisera deras processer och rutiner. Dom flesta av våra kunder ser oss som sin egen IT-avdelning.
Vi söker just nu två tekniker med olika fokusområden, även om flera arbetsuppgifter är lika och överlappar varandra. Vi söker en med ett mekaniskt intresse som kommer arbeta både med IT-support, installation, service och felsökning av skrivare, konferensrumsutrustning och LED-väggar. Och så söker vi en som kommer arbeta mer användarnära med support, utbildning och utveckling av våra kunders digitala arbetsmiljö så som datorer, servrar, programvaror, Microsoft 365 och andra system.
Vi har precis flyttat in i nybyggda moderna lokaler som boostar vår arbetsglädje, framåtanda och unika sammanhållning. Vi är ett företag där glädje, kvalitet och hjälpsamhet är i fokus. Därför har vi också många olika aktiviteter tillsammans både på och utanför arbetstid. Våra nya lokaler ger oss nya möjligheter att utveckla det ännu mer. Det skulle vara jättekul om du också skulle vilja vara med i den utvecklingen.
Om tjänsten
Som supporttekniker hos Gibon arbetar du nära våra kunder och agerar ofta som kundens IT-avdelning tillsammans med dina kollegor. Det innebär att du arbetar med användarstöd och felsökning baserat på kundens behov samt planerar och genomför installationer av hårdvara såväl som mjukvara, så arbetsuppgifterna är både varierande och breda.
Du ansvarar själv för att driva dina ärenden framåt och i takt med att din kunskap växer kommer du också att driva egna projekt.Du kommer hela tiden att ha hjälp av dina kollegor som har flerårig kompetens inom området. Ingen kan vara bäst på allt och vi jobbar i ett bra team med varierad kunskap som tar hjälp av varandra vid behov.
Om dig
Vi söker dig som är social, förtroendeingivande och serviceinriktad samt har ett intresse för tekniska lösningar. För att trivas i denna roll så ser vi att du är van vid att hantera människor och är pedagogisk. Du är noggrann och strukturerad i en roll där det krävs att man är lösningsorienterad.
Du får
Om anställningen
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Fast månadslön enligt överenskommelse
Plats: Uppsala